donderdag 26 februari 2009

Nico Dijkshoorn teleurgesteld in Geenstijl

"Gisterenochtend gebeurde er weer een ongeluk. Vliegtuig neergestort bij Schiphol. Inmiddels wijs geworden, opende ik meteen Geenstijl. Zij beloven dat ze het nieuws anders gaan brengen. Zij gaan de boel opschudden. Ze komen er aan. De luis in de pels. Geenstijl zou, daar was ik zeker van, deze vliegtuigramp nu eens anders gaan brengen dan die neuzelaars van de NOS. Vlijmscherpe reportages. Informatie. Het leek me een mooi ijkpunt. Kijken of ze de berichtgeving over dit soort ongelukken naar een ander niveau gingen tillen.
Nee dus. Daar waar Retecool indertijd al het cynisme van zich afwierp en zich vastbeet in de materie, plaatste Geenstijl wat foto’s op de site, linkten ze lui naar een ooggetuigeverslag van een andere omroep en kwamen daarna pas om half twee ‘s middags met een volgend lollig postje over Bekende Nederlanders die wel of niet in het vliegtuig zaten. Op dat moment waren er al 9 doden. Tussen half elf en half twee leefden de reageerders van Geenstijl zich naar hartenlust uit"



Aldus de voormalige geenstijl-columnist, die ingekapseld bij de VARA eindelijk het licht ziet en dus Stumpers slacht in zijn column op NU.nl.

UPDATE 10-03-2009:
Pritt is er kapot van. Hij vindt het verschrikkelijk dat Nico tegenwoordig niets te maken wil hebben met Geenstijl en de Stumpers die daar rondhangen.
Rancuneus en bitter als hij is, heeft Pritt onder het mom "dat kunnen wij beter!" besloten om de man die Geenstijl groot heeft gemaakt bij het grote publiek (TV-moment Patty Brard jaren terug, weet u nog?) na al zijn noeste arbeid een dolk in de rug te steken.

6 opmerkingen:

Unknown zei

ik had het gelezen en hij heeft gelijk. Maar goed andere kant, ik had niet anders verwacht en ik ga niet echt voor headlines naar geenstijl

Snotjoch zei

@Angelique
Welkom!
Markant in deze is m.i. dat iets wat velen al weten (jij en ik o.a.) nu pas tot Nico doordringt.
Gevalletje voortschrijdend inzicht of "wiens brood men eet diens woord men spreekt"?
Maar goed, beter te laat dan nooit, en elk schaap over de dam is er 1 zeg ik dan.

Anoniem zei

met 16.000.000 potentiele Powned leden lukt het ze niet eens om er 50.000 te regelen, 0,3 procent zo ongeveer!.Oh ja, de weddenscap staat nog steeds ,wie wed om 50 Euri dat Powned `t gaat halen~?.Al drie maanden niemand die durft...

Unknown zei

Wie wil er met mij om 50 euro wedden dat Koenski gelijk gaat krijgen?

Caluzzi zei

http://www.geencommentaar.nl/index.php/2009/03/03/powned-gaat-50-000-leden-niet-halen

Nuuf said!

Unknown zei

@Caluzzi
De teller gaat opeens wel heel snel vooruit de afgelopen dagen.
Misschien hebben ze juist een beetje gewacht met de verwerkte inschrijvingen op de teller bij te werken om zo nog meer stumpers aan te sporen om lid te worden.
Dit riekt naar oplichting.