vrijdag 23 januari 2009

Demagogie voor Stumpers. Les 1.

Stel je voor, je bent er kapot van dat je grote rechts-extremistische politieke voorbeeld wordt vervolgd wegens haatzaaien.
Gelukkig heb je een webstek waar voornamelijk rechts-extremistische marginalen rondhangen.
Dus wat doe je?
Juist! Je maakt een poll met de vraag of de vervolging terecht is, waarop het gros van de geenstijlmeute, zo'n 10.000 PVV-ers in hart en nieren, met een klik op 'NEE' hun stem laten horen.
Dit presenteer je dan natuurlijk als een breed gedragen, gedegen en representatief onderzoek, in een topic die je een sterke titel geeft en waarbij je vervolgens het niet nalaat om bekende opinie-onderzoekers af te branden die hetzelfde onderzochten maar iets anders concluderen.
Hoppa! Vervolgens leidt je het niet bedachtzame publiek naar de volgens jou enige mogelijke conclusie, in een poging hun naar de hand te zetten door erop te wijzen dat dit natuurlijk volkomen juist is; "Free Geert!".
En tot slot sluit je het geheel af met "Wij vertrouwen opiniepeilers niet."
En dan maar stil hopen dat de oude media dit overnemen..

Disclaimer: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

INSTANT UPDATE:
U mag het zeggen.
Wie was er eerder? De kip of het ei.

7 opmerkingen:

Firehorsepower zei

Wat een onzin. Ik ben allesbehalve een fan van geenstijl, ik kom eigenlijk nooit op die website. Je maakt mij echter niet wijs dat die Islam ook maar voor een centje deugt of ooit kan of zal deugen. Laat staan de Qur'an of wat er zoal allemaal bij hoort.

Vraag het eens aan de gemiddelde Boeddhist, dan kan die even je geheugen opfrissen; Het is altijd hommeles en oorlog geweest met die achterlijke cultuur (want laten we wel wezen, dat is het toch heus, of hoop je dat te ontkennen?).

Ga eerst eens temidden van een grote groep moslims wonen, dan lul je snel genoeg anders. Wedje maken?
Hypocriete aansteller.

Anoniem zei

Ie kunt n hoop zeggn oaver snotjoch moar ie mot mie nich ankommen met dat dat jong n hypocriet zol ween, want dan pak ik oe, lelek slap vuurpeerd daj dr roondlop,godverdomme, wat zolt wie noe kriegn!
Volgs mie bin ie net as dat gajes bie GS net zonne draaikont ast oe zoo oetkomt, vies strontjong!.
Zo, en nou mok de koein melkn.
boer koenski-beterweter.blogspot.com

Unknown zei

Precies en voor wat betreft nivogebeuren en scheldindex, zie ik duidelijke paralellen met de gemiddelde geenstijl reaguurdersreactie. Alleen qua commentlengte steekt dit dan wel weer met kop en schotel boven de gebruikelijke 2 geenstijlallesomvattendeoplossingregels uit.

Snotjoch zei

@Firehorsepower
Hmm..ik denk daar idd anders over.
Vanuit een zogenaamd misplaatst superioriteitsgevoel zou je inderdaad kunnen oordelen dat er enkel onzin in de Koran staat..
Ik zal natuurlijk nooit de misdaden van extremistische moslims goedpraten die de islam hebben gekaapt.
Maar ik ga ook echt niet zoals jij stelt doen of alles slecht is wat met Islam te maken heeft.
De waarheid ligt zoals altijd in het midden.
We leven hier in het westen ook onder gristenfundi-wetten die ons vanuit Amerikaanse kerken worden opgedrongen etc.
Zolang je dat niet weet te benoemen moet je niet over hypocrisie beginnen aangezien je eerst de balk in je oog moet onderscheiden van de splinter in andermans oog.
Voor mij is de koran, net zoals de bijbel en talmoed, niet heilig maar dat is geen reden om de volgers in het diepste van hun ziel te krenken.
Helemaal niet als ik ze zou willen winnen voor mijn overtuigingen.

Snotjoch zei

Oh ja..FHP..
En ik heb een aantal jaar in een wijk gewoond waar voornamelijk moslims wonen.
Maar heb nooit last van ze gehad, sterker, ik heb zelfs een erg fijne tijd in die wijk gehad.
Helaas moest ik wel verhuizen omdat het flatje te klein was na een gezinsuitbreiding.
Nu zit ik ook weer in een leuke multi-culturele wijk dus wat dat betreft denk ik dat het weleens aan de persoon zou kunnen liggen.

Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten zei

Niet de kantjes er van af lopen, snotjoch, met je picaloze stukjes van meer dan een week geleden...Beetje doortypen, ja?

Unknown zei

Eindelijk iemand die door de rechtse massamedia sprookjes heenprikt ! Grote klasse ! Keep the good work going !