donderdag 21 augustus 2008

Geenstijl-redacteur probeert reaguurder terug te pakken dmv het linken naar fotos kinderen


Alsof we al niet genoeg dieptepunten hebben bereikt met het racistische snotlog geenstijl kunnen we er nu weer een daad van lafhartigheid, ditmaal naar de trouwe reaguurder toe, aan toe voegen.
Waar u (als niet-geenstijl reaguurder) hier veilig bent, is gebleken dat bij geenstijl reageren behoorlijk gevaarlijk kan zijn.
Zeker als uw mening niet strookt met die van de redactie en de blatende meute, uw familie zou dan namelijk zomaar doelwit kunnen zijn van een laffe wraakpoging.
Dit overkwam reaguurster Campion gisteren die op GS bekend staat om haar tegendraadse goed beargumenteerde politieke visie (waar ik het overigens niet altijd mee eens ben)in de reaguurderspanelen.
Niet wetende(?) met wat voor Stumpers zij bij GS te maken had, heeft ze niet alleen ruzie lopen maken met Pritt maar naar het schijnt tussen de regels door ook ooit haar identiteit op het snotlog bekend gemaakt, met als gevolg dat Pritt, zielig als hij is, na een verloren flamewar met haar, naar fotos van haar kind heeft gelinkt(foto is inmiddels door Campion zelf verwijderd, alleen link van Pritt naar Flickr staat er nog, zie comment Pritt over Walter @ 21:56).
Dit alles in een discussie die opvallend genoeg ook over Duyvendak en dus krakers ging.
Krakers. Na Marokkanen, Moslims, Allochtonen en de Pvda het favoriete onderwerp van de met de onderbuik, pizza's en dreigmailtjes communicerende schaapjes op geenstijl.
Wetende dat Campion ook in dat wereldje zit moet Pritt hebben gedacht dat het natuurlijk het juiste moment was om zijn vriendin virtueel 'het zwijgen op te leggen'.
Helaas voor hem pakte het natuurlijk anders uit aangezien een verstandiger gedeelte van de meute niet onder de indruk van zijn poging tot kaltstellen hem in hetzelfde topic massaal op zijn laffe daad wees.
Natuurlijk lieten enkele gebruikelijke bruine ellebogen en neuzen, zoals Koerbagh en van dal, dit moment niet onberoerd om nog dieper de darm van Pritt te exploreren en het hele gebeuren goed te praten.
Wel fijn om te weten.
Nu nog kijken of ze het ook zo leuk vinden zodra ze zelf op geenstijl of geenstijlisvoorstumpers staan (Nee Koer, het heeft geen zin meer om die foto's offline te halen, je staat al in het archief en weldra op de mainpage. Mwoehahaha!!).

28 opmerkingen:

Pritt zei

Hoi Maximo!

Sanspareille zei

Hey. Mijn identiteit als 'reaguurder' was reeds langere tijd al gevoeglijk bekend, omdat geenstijl enige tijd geleden een topic besteedde aan mijn bezwaar tegen een filmpje dat keesjemaduraatje in de dumper had geplempt en waarbij prittstift een rijmpje bij had gezet dat ik als fascistoïde en bovendien een geweldsoproep beschouwde. Prittstift besloot deze correspondentie op geen stijl te zetten en ik reageerde daar op. Mij maakt het niet veel uit dat men weet wie ik ben, ik vind het een zwaktebod van GS en Prittstift in het bijzonder dat men zich verschuilt achter nom-de-plumes en de ware identiteit ook zeer angstvallig (soms gepaard gaande met dreigementen) bewaart.
Helemaal als men een campagne voert zoals tegen Wijnand Duyvendak waarbij ze hun peilers richten op zaken als anoniem actievoeren, stiekemheid, én het publiceren van persoonlijke gegevens. W.D. trok gisteren in het GS filmpje ook die parallel.
Goed, destijds bij Bluf hadden dit soort dingen nog een politiek/maatschappelijk doel. GS bedient zich van semi-terreurmethoden simpelweg, om henzelf te quoten 'omdat het kan'.
En, zoals Pritt jegens mij, uit pure rancune en gekwetst ego: Hij is niet gewend dat iemand de handschoen oppakt en hem van repliek dient. Een blogger verschafte hem Walter's naam, hij ging in mijn foto's spitten met de naam als zoekterm en kwam uit bij foto's waar toevallig ook mijn kinderen opstaan. Er is dan blijkbaar geen overweging 'zal ik dit maar laten', nee, hij doet het. Dit op het moment dat iemand schreef dat met hem in de eertijdse discussie door mij de vloer werd aangeveegd.
Dat beperkt zich natuurlijk niet tot mij om die reden. Vanalles kan wel aanleiding zijn.
Geen outen van ambtenaren, nee, maar het aanpakken van willekeurige personen zoals een 'buurvrouw van het jaar' die ze niet bevalt omdat ze iets tegen haar kledingkeuze hebben en omdat ze taalles geeft aan asielzoekers ofzo. Kortom, gewoon plat en laf. Ik ben veel op GS te vinden, omdat ik altijd geinteresseerd ben in 'nieuwe' fenomenen, i.h.b. binnen mijn algemene constante journalistieke en literaire thema van 'afgesloten wereldjes' waar mensen al of niet uit machtswellust tunnelvisie ontwikkelen ten aanzien van wat in de rest van de maatschappij als normaal wordt ervaren. GS is wat sommige dingen betreft verfrissend, omdat wat anders verborgen en verzwegen bleeft, naar de oppervlakke drijft. De roedel hyena's die slaafs de redactie volgen in hun vaak willekeurige onslaughts, de geborneerde posterorderbroeken die constant al reagurend op hun pc'tje knekelen dat deze of gene nekschoten en wat dies meer zij verdienen, maar die (ik ben wat sociaal aan het experimenteren geslagen) als de suggestie doet wat dan ook offline, IRL te ondernemen, dat bangelijk afhouden ('Demonstreren? Ik wil mijn baan niet kwijtraken') en daarbij getuigen van enorme wereldvreemden. Wat mij bevreemt is niet zozeer dat GS met hun methoden wegkomt, maar dat zijzelf geen enkele zelfreflectie aan de dag schijnen te kunnen leggen, waar ze precies doen wat ze anderen (in hun verleden) verwijten. Erger zelfs. Wat mij ook bevreemt is dat ze politiek en andere media zo serieus worden genomen alleen omdat men als de dood is voor suf en oldschool te worden uitgemaakt.

GS heeft wel een doel, en onder de reaguurders zijn niet alleen maar halve zolen die achter de roedelleiders aanlopen. De zwakke schakel, m.i. is de anoniemste, Pritt Stift, die de trekken begint te vertonen van een eertijdse Jack van Lieshout: Alles draait om zijn ego, en alles is geoorloofd, en zijn voetvolk dient achter hem in de pas te lopen. Zelfreflectie ontbreekt.

Maar van Jack kon je tenminste nog zeggen: Zelf liep hij ook risico. Veel risico. Het was allemaal niet 'virtueel'.

De entititeit Prittstift blijft dat wel. Hij verordenneert en voert campagne, maar hij bestaat eigenlijk niet en blijft buiten schot door zijn zorgvuldig afgeschermde cordon van anonimiteit. Griezelig.

Bovendien wordt er op GS steeds minder zelf iets uitgezocht maar veelal nageblaat of uit de Telegraafvijver van subnieuws gegraasd en dit agressief 'opgeleukt'.

Politiek en media zouden er goed aan doen om sommige online scribenten te negeren totdat zij bereid zijn zich met open vizier in het debat te voegen.

Dus, ik was niet zo naief om mijn foto's online te hebben staan en vervolgens ruzie met Pritt te zoeken, ik vind niet dat ik me hoef te verschuilen voor dit waardeloze stuk crapuul.

Alleen, als je dan je kind tussen de misbaksels en hun wolvengejank ziet staan, slik je even, en haal je het vervolgens weg.

Bemoedigend is trouwens dat er een kentering lijkt te komen in de adoratie van ihb Prittstift door de reaguurders. Men begint de zwakte en lafheid te zien, men gaat ook, ihk van de Duyvendak discussie, ineens nadenken over parallellen in deze tijd.

Campion/Sanspareille/Natasha

Sanspareille zei

Hoop kromme zinnen enzo, excuus, maar in het luikje geschreven en weinig tijd vandaag...kijkt er doorheen lezer.

VredesPijp zei

Jezus Natascha, bewaar je ellenlange betogen liever voor mensen die het graag lezen, hier is echt geen doorkomen aan.

Sanspareille zei

Dan lees je het toch niet en rook je lekker je vredespijp, joh?

Ik kan ook tegen je zeggen, als je het niet interesseert, ga je toch lekker ergens hapklare brokken zoeken?

VredesPijp zei

Ik was toch echt in de veronderstelling dat dit blog ervoor bedoeld is om dingen helder te krijgen, niet nog warriger door jouw gekakel..

Sanspareille zei

Het gaat over mij dus schrijf ik wat ik wil, trolliebollie.

VredesPijp zei

Zal Snotjoch leuk vinden, dat je zijn weinige reageerders weg probeert te jagen..

Snotjoch zei

@vredespijp
Heb er absoluut geen moeite mee.
Sterker nog, ik vind het juist mooi dat beide hoofdspelers uit mijn stuk hier op hun eigen wijze op reageren.
Ben Campion dan ook erg dankbaar dat zij in haar betoog tot in de detail nog eens duidelijk uitlegt hoe de vork werkelijk in de steel zit.

VredesPijp zei

Ik heb er wel moeite mee, maar dat was al duidelijk denk ik. In tegenstelling tot Natascha zal ik maar niet in herhaling blijven vallen..

Anoniem zei

Snotjoch, je mag me wel dankbaar zijn dat ik volgens de kwade tong van Koerbagh zo goed kan opnaaien en je op deze onverkwikkelijke affaire laat meeliften. Zo pers je er wellicht 20 minutes of fame uit.
.
Ik ben de "iemand" uit deze zin van campion: "Dit op het moment dat iemand schreef dat met hem in de eertijdse discussie door mij de vloer werd aangeveegd."
Indertijd was ik aktief op het correspondentie topic en heb ik Pritt duidelijk laten merken dat hij niet alleen lafhartig bezig was maar ook dat het niet verstandig was om een kuil voor een ander te graven en er bij voorbaat zelf in te gaan liggen. Ik heb campion in dat topic mijn bijval getoond omdat ik van mening was dat ze haar standpunt uitstekend verwoordde en Pritt alle hoeken van de reaguurpanelen liet zien. Dit geheel los van enige politieke sympathie of antipathie voor Campion. Het ging puur om de feiten en het debat.
.

Op het "Duyvendak getaart: De beelden" topic was ik vanaf het begin aanwezig. Nog voordat campion reaguurde. Pritt zette de link naar het dumpert filmpje met het kraker-gedichtje en ik heb hem daarover gehekeld. Hem fijntjes herinnerd aan die discussie waarin hij het onderspit moest delven. Waarom?
.
Meneer Pritt en ik hebben al langere tijd een wat merkwaardige verhouding. Als ik de rooksignalen die indertijd vanuit de admodhoek kwamen mag geloven moest ik heel dankbaar zijn over het feit dat hij mij publiekelijk probeerde af te zeiken. Dat is immers een compliment. Mijn comments vielen hem op en dus moest mijn kop rollen. Het resultaat: mijn nick in topics, in onderschriften bij debiele foto's, mijn IP op de site etc,etc. Nu laat ik het kaas niet van mijn brood eten en heb ik me behoorlijk geweerd. Dat leverde me vijf keer een ban op met de meest idiote redenen: geen zin in manisch-depressieve zeikwijven, penisnijd, gebrek aan een gevoel voor humor en ga zo maar door.
.
Af en toe mag ik Pritt graag verblijden met een plaagstootje. (Dat hij ondertussen publiekelijk geen krimp meer geeft maakt dat geen minder amusante bezigheid en is ook een verstandige houding in het kader van damage control.) Zo ook in het Duyvendak topic. Het werd een een-tweetje met Campion. Niets boosaardigs of krenkend. All in good spirit.
Tot Pritt zich op de pik getrapt voelde en tot een bedenkelijk niveau afdaalde.
.
Hij zette een link naar een foto van een familietafereeltje van ene Walter. Vader, moeder en KIND aan tafel. Nu wist ik niet wie Walter was en kende ik campion verder ook niet. Niet van gezicht en niet van haar publicaties. Ik viel over het feit dat die foto met kind op de site werd geslingerd. Het is al eerder gebeurd dat een kind met foto en naam op de site kwam omdat het de pech had een malloot van een moeder te hebben. Kind als collatoral damage. Ook toen heb ik hevig geprotesteerd. Pak volwassenen aan, pak groot wild aan, blijf van de persoonlijke leefsfeer af! Kinderen zijn een no go.
.
Eerst door de heftige reactie van campion begreep ik dat het om HAAR dierbaren ging en werd ik nog bozer. Pritt als sore loser die dit soort gein uithaalt om iemand dwars te zitten. Een enorme faux pas. Als de redacteur van een site zich niet aan de eigen huisregels houdt dan is het eind zoek. Natuurlijk komt dan de stijlloosheid van de site goed van pas. Onder die noemer worden dit soort akkefietjes vergoeielijkt. Voor mij is er geen enkele rechtvaardigingsgrond om op die manier te reageren. Het is een zwaktebod van een twijfelachtig niveau.
.
Heb ik als een Machiavella deze affaire benut? Het vuurtje aangewakkerd omdat het kan of omdat ik het kan uitmelken? Geenszins. Je zult er op Pissevinaigre geen topic over vinden. Het is voor mij een principe kwestie die me hoog zit. Ga het debat op de inhoud aan en speel niet op de man of vrouw en al helemaal niet over de counter door iemand's leefsfeer erbij te betrekken.
.
Om het kort en bondig te houden (wie zegt dat ik geen zelfspot of gevoel voor humor heb?), GS is voor mij een interessant forum omdat het een groot bereik heeft en de publieke opinie bespeelt.Ik heb er een love-hate relatie mee.
Is het een ware Vrijplaats? Een plek waar het Vrije Woord wordt gekoesterd? Nee. Dat is wellicht ook nooit de bedoeling geweest want vrijheid en infotainment staan op gespannen voet. Je zult er aardig kunnen verpozen als je niet te moeilijk doet en je aanpast aan de door de meute ontwikkelde mores.
Ik hou niet van meutes en al helemaal niet van collectief afgedwongen mores. Als loner op GS krijg je wel eens een pak slaag maar uiteindelijk voelen de klappen niet verkeerd. Zie het maar als beloning. He Pritt?
.
PS
Snotjong, wie je ook bent, als je een beef met GS hebt moet je niet over de rug van reaguurders je gelijk gaan halen. Door de anonimiteit van bepaalde lieden op te heffen gebruik je dezelfde laakbare methoden als GS. Je dreigt in je eigen Pritt kuil te vallen.

Anoniem zei

In alle arrogantie er maar vanuit gaan dat iedereen weet wie of wat Pissevinaigre is....

De tekst van 'pissevinaigre' is op persoonlijke titel van Bloedjelink aka Jane Doe.

Robert Engel zei

Dus als ik het goed begrijp ageert SnotJong tegen het plaatsen van foto's van reaguurders, terwijl hij het zelf ook doet? Wanneer is je artikel over mij klaar, SnotJong? Gezien de tijd die je dagelijks op LWH doorbrengt zal me dat een knaller worden.

Sanspareille zei

Nee, niet foto´s van reaguurders.
Foto´s van mensen die gs niet te woord willen staan, en familieleden, nl kinderen van reaguurder. Wezelijk verschil. Maar ik begrijp je prangende noodzaak om alles uiteraard onmiddellijk op jezelf te betrekken...

Snotjoch zei

@Botte
Wist al dat mijn buuf niet al teveel verstand had van technische zaken (zoals het installeren van een draadloos router bijvoorbeeld).
Maar naar nu blijkt heeft ze ook al geen smaak.
Alhoewel, het is een ouwe taart dus die voelt zich daar vast thuis op LWH.
PS
Aangezien je de essentie van mijn betoog heb gemist, lees Campion's laatste comment eens en laat het op je inwerken, misschien begrijp je het dan.

Snotjoch zei

hebt..

Rowell zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Rowell zei

Dat de telegraaf geen hoog bedrag heeft gegeven voor de totale overname is ook niet zo verwonderlijk, ze kopen een ziek vogeltje dat in handen is van debiele verzorgers.
De jaarrekeningen van G.S. uit het archief van de K.v.K. zijn niet zo geweldig.
Wel een grote bek maar geen resultaten kunnen leveren, deze kneuzen moeten het hebben van hun stompzinnige achterban die ze gemakkelijk kunnen opruien.

Rowell zei

vergeten te vermelden...
zoek bij de K.v.K. in het archief op News Media te Amsterdam

Snotjoch zei

LOL @ "ziek vogeltje in handen van debiele verzorgers".

Snotjoch zei

@Rowell
Bedankt voor de info en aanknopingspunten.
Heb je toevallig nog een copietje bewaard van die K.v.K. gegevens?

Rowell zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Rowell zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Zware Jongen zei

Maak even lekker die jaarrekening bekend, snotjoch. Weten we meteen waarom en voor hoeveel ze zichzelf aan de telegraaf hebben verkocht.

AIRVD zei

Aan webmaster:
De extreem rechtse taartengooier, Paul Peters, is misschien weleens een lid van GeenSStijl.
Het was wel heel toevallig dat Rutger aanwezig was en dat zelfs de daders inclusief taart van te voren werden vastgelegd. Zogenaamd wou de man niet in beeld maar dat wou nico dijkshoorn ook niet, een schouwspel.
En Rutger vertelde zelf van te voren dat hij zo zenuwachtig was, waarvoor?
Paul Peters is duidelijke de link van Geenstijl naar extreem rechts.

Robert Engel zei

Die Snotjoch in zo'n goede speurder, dat hij de gegevens over de overname van GeenStijl, inclusief het bedrag en winst en verliesrekening niet kan vinden. En dat terwijl die gegevens over het hele internet te vinden zijn. Maar ik zal de essentie wel weer niet snappen, van een oude buuf, draadloos internet en nog meer wartaal.

Anoniem zei

Snotjoch Maximo?
Hahahaha, echt niet.
Snotjoch een GS hoax?....het zou kunnen maar alle zwaailichten en sirenes wijzen en rinkelen in andere richting.
Ik denk dat ik weet wie het is en ik wens diegene veel wijsheid en een goede therapeut.
Overkill zelfspot is geen bliksemafleider.

jhr. de brauw zei

Snotjoch, GS zuigt, akkoord, maar doe eens wat meer moeite om dat aan te tonen, moet toch niet zo moeilijk zijn, dit is redelijk pathetisch.